29 شهریور 1403

  • 1398/06/01
  • - تعداد بازدید: 238
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پیام رئیس دانشگاه به مناسبت روز پزشک

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت روز پزشک

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز پزشک

جامعه پزشکی ایران به خود می بالد که نامگذاری روز پزشک در تقویم کشور، مصادف با زادروز حکیمی نام آور است که به پیوند پزشکی و حکمت و اخلاق، شهره بود.

این الگوی ارزشمند، چراغ راهی فراروی مشتاقان علم پزشکی در ایران گشود تا امروز که خدمات پزشکان و حکمایی چون بوعلی سینا، پیشتوانه ای غنی برای جامعه پزشکی ایران و تقویت بنیان های آکادمیک دانش پزشکی و نظام سلامت گشته است.

خدمت در عرصه پزشکی، بی شک آمیزه ای اعجاب انگیز است از دانش، عشق و انگیزه است که آن را در مقیاسی فراتر از یک حرفه تعریف می کند؛ چرا که رنج بیماری، زمان نمی شناسد و لمس آن، قلب هر انسانی را می آزارد و تنها با انگیزه لبخند بیمار، این مشقت ها به جان خریده می شود.

پزشکان ایرانی، همواره با پیشرفت های قابل ملاحظه در توان و دانش پزشکی، نامی نیک از خود برجای نهاده و امروز نام پزشکی ایران، در دنیا شناخته شده است که این مهم، حاصل همت و ممارست دست اندرکاران ارجمند این حوزه در امر خدمت به بیماران است.

اینجانب به عنوان عضوی از خانواده بزرگ پزشکی ایران اسلامی، یکم شهریور، روز پزشک را به همکاران ارجمندم در اقصی نقاط ایران و به ویژه استان فارس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تبریک گفته و از زحمات شما عزیزان، صمیمانه قدردانی می کنم.

امید است با تلاش و همت شما بزرگواران در کنار دیگر اعضای محترم تیم سلامت، شاهد بالندگی هرچه بیشتر نظام سلامت کشور و توفیق خدمت به بیماران و انتشار رایحه دلنشین سلامت، در جای جای ایران اسلامی باشیم.

دکتر علی بهادر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • گروه خبری : اطلاعیه ها
  • کد خبری : 85407
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید