30 شهریور 1403

  • 1399/11/19
  • - تعداد بازدید: 452
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید

انجام بیش از 550 تست رپید(سریع) کووید19 توسط کارشناسان آزمایشگاه شهرستان اقلید

انجام بیش از 550 تست رپید(سریع) کووید19 توسط کارشناسان آزمایشگاه شهرستان اقلید

نمونه گیری جهت تست رپید(سریع) کووید19 از بینی انجام می گیرد و در کمتر از سی دقیقه بعد از نمونه گیری جواب تست به فرد اطلاع داده می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید گفت: یکی از برنامه های مهم در کاهش شیوع بیماری کووید19، شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا و گرفتن تست سریع کرونا از آنها است.

دکتر مسعود جوکار با بیان اینکه شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی به خصوص به گروههای در معرض خطر  بسیار پراهمیت است،گفت: تاکنون بیش از 550 تست تشخیصی کرونا به صورت رپید در پایگاه های بهداشت روستایی، مرکز منتخب کرونا اقلید و تیم سیار توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام شده است که تعداد 70 تست مثبت گزارش شده است.

او در ادامه افزود:خانواده های بیماران مبتلا به کرونا و افرادی که در تماس نزدیک با بیماران بوده اند به صورت مستمر و روزانه  پس از پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران مرکز بهداشت جهت انجام تست کووید 19 به پایگاه ها و مراکز مورد نظر ارجاع می شوند.

دکتر جوکار گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در مهمانی های خانوادگی و دور همی ها و پرهیز از سفرهای غیرضرور مجموعه سلامت شهرستان را در جهت کاهش شیوع بیماری کرونا یاری کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 36793
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید