30 شهریور 1403

  • 1401/04/08
  • - تعداد بازدید: 204
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

بازدید سرزده روسای شبکه و مرکز بهداشت اقلید از مرکز خدمات جامع سلامت روستای بکان

بازدید سرزده روسای شبکه و مرکز بهداشت اقلید از مرکز خدمات جامع سلامت روستای بکان

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس شبکه گفت: شاخص های بهداشتی و مراقبت های بهداشتی صورت گرفته برای تمامی گروه های سنی، از موارد مورد بررسی در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستای بکان است.

 

«اکبر نوربخش» در این بازدید با تاکید بر بر این موضوع که شاخص های بهداشتی در همه مراکز بهداشتی سطح شهرستان به صورت فصلی مورد ارزیابی و پایش قرار خواهد گرفت، افزود: انجام مراقبت های مادران باردار و نوزادن، انجام آزمایشات و مراقبت های بهداشتی از افراد تحت پوشش مراکز بهداشت روستایی از جمله مهمترین وظایف پرسنل و بهورزان خانه های بهداشت است.

او افزود: با توجه به نرخ بالای میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌ دیابت در ایران، بررسی فاکتورهای موثر در پیشگیری و کنترل این بیماری‌ به ویژه در مناطق روستایی امری ضروری به نظر می رسد. 

او گفت: ارائه خدمات اولیه بهداشتی به مردم بویژه در بیماری های غیر واگیر مانند دیابت در مناطق روستایی یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین خدمات مراکز بهداشت روستایی است.

نوربخش گفت: دیابت یک بیماری مزمن و پیش‌رونده است. که نیمی از این بیماران، از بیماری خودآگاه نیستند و به علت عدم تشخیص به موقع، دچار عوارض خطرناک ناشی از بیماری می‌شوند. دیابت ممکن است در هر سنی رخ دهد و حتی گاهی ممکن است دیابت در گروه خاصی مانند زنان رخ دهد که به آن دیابت بارداری گفته می‌شود.

تشخیص و مراقبت های دیابت بارداری از اهمیت فراوانی در سلامت نوزاد و مادر باردار دارد، هرچند علائم و نشانه‌های دیابت بارداری معمولاً پس از زایمان از بین می‌رود، اما این زنان در آینده مستعد ابتلا به دیابت نوع دو خواهند بود.

از جمله عوارض خطرناک دیابت میتوان به نارسایی کلیوی، اختلالات بینایی، زخم دیابتی و در مراحل شدید آن کما و مرگ می باشد.

در پایان این بازدید باحضور مسئول و کارشناسان بهداشتی شاغل در این مرکز مشکلات و کمبودهای موجود بررسی شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 62698
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید