29 شهریور 1403

  • 1402/09/08
  • - تعداد بازدید: 112
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

مشارکت روسای شبکه و مرکز بهداشت اقلید در طرح پویش غربالگری فشار خون و دیابت

روسای شبکه و مرکز بهداشت اقلید با اندازه گیری  فشارخون خود و پیوستن به پویش ملی سلامت، ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و کنترل بیماری های فشار خون بالا و دیابت، از تمامی شهروندان درخواست کردند تا هر چه سریع تر به منظور تشخیص این دو بیماری، به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در شهر و روستا مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا دانست و افزود: مردم باید به فشارخون بالا و بیماری دیابت بهعنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.

دکتر«سعید حاجی پور» افزود: همسو با اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت، باید سطح سواد مردم افزایش یابد و خود مراقبتی و سواد سلامت بحث مهمی است که باید در کنار این طرح در جامعه نهادینه شود تا مردم در جهت پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر پویاتر باشند.

او اضافه کرد: با توجه به افزایش سرانه مصرف فست و فودها، غذاهای پرکالری و سرشار از نمک در جامعه، ضرورت دارد سبک زندگی سالم به مردم آموزش داده شود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90804
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید