30 شهریور 1403

  • 1400/10/18
  • - تعداد بازدید: 380
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید

پویش پیشگیری از مرگ خاموش در مدارس اقلید برگزار شد

پویش پیشگیری از مرگ خاموش در مدارس اقلید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید، مسئول واحد بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت گفت: پویش پیشگیری از مرگ خاموش، با همکاری واحد بیماریهای غیرواگیر، بهداشت مدارس مرکز بهداشت و مربیان بهداشت مدارس اداره آموزش و پرورش، در جهت آموزش ایمنی وسایل گرمایشی در منازل و پیشگیری از حوادث گازگرفتگی به آموزش دانش آموزان به شیوه برگزاری مسابقه عکاسی اقدام نمود.

 

«ملیحه بشیری» با اشاره به اینکه آموزش از دوران مدرسه بهترین نوع آموزش برای نهادینه شدن فرهنگ در جامعه است، افزود: گاز گرفتگی با منواکسید کربن که با نام مرگ خاموش شناخته می شود، بیشتر ناشی از غفلت و بی توجهی به نحوه استفاده از وسایل گازسوز است که در قالب این پویش نکات ایمنی و استاندارد های لازم به دانش آموزان و اولیا آموزس داده خواهد شد.

او افزود: در این برنامه پوستری با عنوان افزایش ایمنی وسایل گرم کننده خانه، به مدارس سطح شهر ارسال شد که در آن ضمن توضیحاتی در مورد ایمنی وسایل گرمایشی، از دانش آموزان خواسته شد وسایل گرم کننده منازل خود را از نظر ایمنی بررسی و همزمان از خود عکس گرفته و برای واحد غیرواگیر ارسال نمایند.

بشیری اضافه کرد: با این روش هم دانش آموزان نکات ایمنی را بصورت عملی فراخواهند گرفت و هم والدین در کنار آنها به چک وسایل گرمایشی و پیشگیری از خطرات ناشی از گازگرفتگی توجه بیشتری خواهند نمود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 53448
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید