30 شهریور 1403

  • 1399/08/20
  • - تعداد بازدید: 480
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید

ارائه خدمات سلامت روان به بازماندگان جانباخته کووید19 توسط تیم سلامت روان مرکز بهداشت اقلید

ارائه خدمات سلامت روان به بازماندگان جانباخته کووید19 توسط تیم سلامت روان مرکز بهداشت اقلید

طبق آمارهای رسمی گزارش شده تاکنون 26 نفر بر اثر بیماری کووید19 در شهرستان اقلید جان خود را از دست داده اند و به همین تعداد خانواده هایی سوگوار عزیزانشان شده اند؛ که ارائه خدمات روانشناختی به این خانواده ها می تواند در سلامت روانی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس شبکه گفت: افرادی که طی دوران بیماری کووید19 سوگوار عزیزان خود شده اند در بیشتر موارد قادر به عبور از مرحله غم و اندوه و پذیرش واقعیت فقدان فرد فوت شده نیستند و این افراد باید کمک تخصصی از روانشناسان در زمینه روش های مدیریت هیجان و استرس و تنظیم مراحل سوگ دریافت کنند.

دکتر«مسعود جوکار» در ادامه افزود: بنابر آمار دورقمی فوت بیماران مبتلا به کووید19 در شهرستان، تیم سلامت روان مرکز بهداشت  اقلید در اسرع وقت جهت غربالگری و مداخله روانشناختی به خانواده های که درگیر سوگ عزیزانشان هستند وارد عمل شده و با مراجعه حضوری به محل زندگی فرد فوت شده خدمات روانشناسی مورد نیاز را به آنها ارائه می دهند.

او در پایان گفت: تاکنون بیش از صد نفر از افراد خانواده های داغدار از بیماری کووید19 توسط کارشناسان روانشناسی مرکز بهداشت اقلید به صورت حضوری یا تلفنی خدمات سلامت روان را دریافت کرده اند.

مهدی حسن بیگی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 32327
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید