30 شهریور 1403

  • 1400/08/12
  • - تعداد بازدید: 423
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید

برگزاری کمیته بررسی علل مرگ و میر و افزایش ارتقا سلامت نوزادان در شبکه بهداشت و درمان اقلید

برگزاری کمیته بررسی علل مرگ و میر و افزایش ارتقا سلامت نوزادان در شبکه بهداشت و درمان اقلید

با توجه به اهمیت موضوع مرگ و میر نوزادان، کمیته مشترک با حضور اعضا کمیته مرگ و میر نوزادان بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و شبکه بهداشت ودرمان اقلید برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید، رئیس شبکه با شاره به اهمیت کاهش موارد مرگ و ارتقا شاخص سلامت در نوزادان تازه متولد شده، گفت: شاخص مرگ و میر نوزادان یکی از شاخص های مهم بهداشتی بشمار می رود که بهبود این شاخص نشان از روند مطلوب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در خانه های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی و بیمارستان ها می باشد.

دکتر«مسعود جوکار» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر در زمینه کاهش مرگ و میر نوزادان و افزایش این شاخص مهم بهداشتی در شهرستان اقلید، گفت: پیگیری و مراقبت از زنان باردار دارای علائم خطر، برگزاری جلسات آموزشی برای مادران باردار پرخطر ، ارائه داروها و ریزمغزی ها به زنان باردار و آموزش نحوه مصرف آنها از جمله اقدامات انجام شده در راستای بهبود شاخص مرگ و میر نوزادان نوزادان توسط مرکز بهداشت اقلید می باشد.

دبیر کمیته مرگ و میر مرکز بهداشت اقلید گفت: در سال 1399، پنج مورد و در شش ماهه اول1400، چهار مورد مرگ و میر نوزاد در شهرستان اقلید ثبت شده است.

«مریم شهبازی» افزود: برگزاری کلاس های آموزشی، حساس سازی متخصصان زنان و زایمان و اطفال و پرسنل بخش مامایی بیمارستان نست به اهمیت سلامت نوزادان می تواند در بهبود شاخص مرگ و میر نوزادان تاثیرگذار باشد.
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 49727
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید