30 شهریور 1403

  • 1399/07/05
  • - تعداد بازدید: 588
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید

تشکیل کارگروه«هر خانه یک پایگاه سلامت» در مرکز بهداشت اقلید

تشکیل کارگروه«هر خانه یک پایگاه سلامت» در مرکز بهداشت اقلید

کارگروه«هر خانه یک پایگاه سلامت» در جهت توانمندسازی خانواده ها با ارتقا آگاهی و افزایش پوشش خود مراقبتی و با کمک داوطلبان سلامت محلات، بهورزان و سفیران سلامت در مرکز بهداشت اقلید تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اقلید، رئیس شبکه گفت: طرح«هر خانه یک پایگاه سلامت» با هدف جلب مشارکت های مردمی و همچنین اجتماعی کردن نظام آموزشی سلامت اجرا می شود و در واقع اقدامی برای ارتقا سواد سلامت خانواده ها، تغییر شیوه زندگی و در نتیجه انتخاب های سالم برای بهتر زندگی کردن است.

دکتر«جعفر وکیلی» در ادامه افزود: این طرح در شهرستان اقلید با همکاری داوطلبان سلامت، بهورزان، سفیران سلامت خانواده ها و همیاری پرسنل مرکز بهداشت تشکیل و اجرا می شود.

او در ادامه افزود: در این طرح ملی، فردی از خانواده که حداقل هشت کلاس سواد و سن بالای 18 سال دارد به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شود و این سفیران سلامت با یک رابط سلامت در ارتباط هستند. در ادامه از تعدادی از دانشجویان پزشکی که دوره تئوری آموزشی خود را به اتمام رسانده اند آموزش های مختلف در حوزه های پیشگیری، درمان و تونبخشی را به رابطین سلامت آموزش دهند و این آموزش ها از طریق سفیران سلامت به خانواده ها انتقال داه شود.

مهدی حسن بیگی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 29828
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید