30 شهریور 1403

  • 1402/09/07
  • - تعداد بازدید: 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

جلسه آموزشی پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان ودام ویژه قصابان و مرغ فروشان در اقلید

جلسه آموزشی پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان ودام در محل اتاق اصناف شهرستان اقلید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: جلسه آموزشی پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام در محل اتاق اصناف و با حضور کارشناسان مرکز بهداشت، اداره دامپزشکی، اعضای اتحادیه صنف قصابان، فروشندگان مرغ و ماهی و رستوران های شهرستان اقلید برگزار شد.

«اکبر نوربخش» با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام؛ افزود: دوره های آموزشی با موضوع راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان با حضور کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت در بخش های مختلف شهرستان برگزار می شود.

در ادامه این نشست رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اقلید گفت: تست کشتار، بهسازی محلهای نگهداری دام در روستاها توسط اداره دامپزشکی، انجام بازدیدهای مشترک از اماکن توزیع مواد لبنی و برخورد با توزیعکنندگان غیرمجاز و برگزاری کلاس های آموزشی از اقدامات این مرکز در زمینه کاهش شیوع بیماری های مشترک انسان و دام می باشد.

دکتر بازیار با اشاره به راهکارهای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، خواستار همکاری همه جانبه شبکه بهداشت و درمان و اداره دامپزشکی در کنترل و کاهش این بیماری ها شد.

در پایان، غربالگری فشارخون  و دیابت توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90735
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید