30 شهریور 1403

  • 1401/06/15
  • - تعداد بازدید: 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

خدمتی دیگر در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت ولی عصر(عج) اقلید/ انجام غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد توسط کارشناس شنوایی سنجی

خدمتی دیگر در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت ولی عصر(عج) اقلید/ انجام غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد توسط کارشناس شنوایی سنجی

با اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی و مرکز بهداشت شهرستان اقلید، غربالگری شنوایی سنجی نوزادان تازه متولد شده در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت ولی عصر(عج) اقلید انجام می شود.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس مرکز بهداشت گفت: زمان طلایی غربالگری شنوایی سنجی 3 تا 5 روزبعد از تولد نوزاد می باشد و قابلیت تشخیص هرگونه عفونت گوش وکم شنوایی را دار.

مهندس«اکبر نوربخش» افزود: نوزادانی که در غربالگری اولیه شنوایی دارای مشکل باشند به کلینیکهای شنوایی سنجی و در نهایت به پزشک متخصص جهت بررسی و درمان ارجاع میگردند.

او اضافه کرد: درصورت تشخیص افت شنوایی، کودک به مراکز بهزیستی معرفی شده و سازمان بهزیستی هزینه توانبخشی را از جمله هزینه سمعک وحتی کاشت حلزون گوش رابه صورت رایگان بعهده میگیرد.

نوربخش افزود: این خدمت همزمان با غربالگری پاشنه پای نوزادان 3 تا 5 روزه و واکسن بدو تولد در حال ارائه بوده و والدین میتوانند با مراجعه به موقع از هر سه مراقبت بهرمند گردند.

نوبتهای بعدی انجام غربالگری و پایش شنوایی برای کودکان از 4 تا 10 سالگی کودک می باشد که توسط مراقب سلامت یا بهورز انجام میگیرد.

انجام غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد در روزهای یکشنبه، سه شنبه وپنج شنبه هر هفته از ساعت 8 لغایت 13 انجام میگیرد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 66173
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید