30 شهریور 1403

  • 1402/01/15
  • - تعداد بازدید: 100
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

عملکرد ستاد سلامت نوروزی 1402 شهرستان اقلید

عملکرد ستاد سلامت نوروزی 1402 شهرستان اقلید

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید عملکرد ستاد سلامت نوروزی 1402 شهرستان اقلید را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس شبکه گفت: در بازدیدهای مدیریتی که در ایام نوروز انجام شد مشکلات و نواقص موجود در مراکز ارائه خدمات سلامت مورد بررسی قرار گرفت و در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن نواقص موجود در جهت بهبود ارائه خدمات سلامت به مردم و مسافران نوروزی اقدامات لازم صورت گرفت.

دکتر«مسعود جوکار» افزود: در حوزه بهداشت نیز تعداد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران ها، اماکن عمومی و فست فود ها 576 مورد، میزان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته جمعآوریشده در این بازدید ها بیش از 160 کیلوگرم، کلرسنجی و نمونه برداری از آب های آشامیدنی شهری و روستایی 18 مورد، انجام واکسن هاری 30 دوز، رسیدگی به افراد حیوان گزیده 11 مورد و پیگیری و ارائه خدمات به مادران باردار در مراکز فعال شهری و روستایی 21 مورد بوده است.

او اضافه کرد: در این مدت تعداد 84 تست کووید 19 انجام شده که تعداد 15 مورد از این افراد مبتلا به کووید 19 گزارش شده اند.

رئیس شبکه با اشاره به اهمیت حوزه درمان به عنوان نوک پیکان ستاد تسهیلات نوروزی افزود: در حوزه درمان نیز تعداد مراجعین به اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج( 4482 مورد، تعداد کل بستری در بخش های بیمارستان 83 نفر و تعداد اعمال جراحی 43 مورد بوده است.

 دکتر جوکار افزود: در حوزه فوریت های پیش بیمارستانی در مدت یاد شده تعداد 1241 تماس با فوریتهای پزشکی شهرستان گرفته شده که تعداد 414 ماموریت درون و برون شهری توسط تکنسین های این واحد انجام شده است.

او اضافه کرد: در حوزه غذا و دارو نیز بازرسی های شبانه روزی از داروخانه های سطح شهرستان انجام شد و در زمینه کمبودهای دارویی اقدامات خوبی صورت گرفت.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 76401
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید