30 شهریور 1403

  • 1402/11/29
  • - تعداد بازدید: 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

معاینه پدیکولوزیس دانش آموزان در مدارس روستاهای اقلید

طرح مبارزه با آلودگی پدیکولوزیس در مدارس روستاهای شهرستان اقلید اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس مرکز بهداشت این شهرستان گفت: از آغاز سال تحصیلی تاکنون طرح مبارزه با بیماری پدیکولوزیس با همکاری بهورزان، مراقبان سلامت و کارشناسان بهداشت مدارس در روستاهای شهرستان اقلید اجرا شد.

«اکبر نوربخش» با بیان اینکه از ابتدای آغاز سال تحصیلی اقدامات پیشگیرانه با هدف آموزش، تشخیص بیماری و درمان در مدارس روستایی آغاز شده است، افزود: اجرای برنامههای آموزشی برای دانش آموزان و اولیا، چاپ و پخش بروشورهای آموزشی و معاینات غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به نزدیکترین مراکز بهداشتی، از جمله اقدامات انجام شده در مدارس است.

او با اشاره به اینکه پیشگیری از این آلودگی با ارتقای بهداشت فردی تمامی افراد جامعه صورت میگیرد، اضافه کرد: افزایش سطح آگاهی جامعه و رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی توسط افراد و خانوادهها از مهمترین راههای مقابله با این آلودگی است.

نوربخش افزود: همه افراد در گروههای سنی مختلف در معرض خطر ابتلا به شپش سر هستند، اما حضور در اماکن عمومی مانند مدرسه و مهدکودک یکی از ریسک فاکتورهای ابتلا به این آلودگی است، همچنین موارد بیماری در دختران به دلیل استفاده بیشتر از وسایل تزئینی مو، بیشتر گزارش میشود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 95351
کلیدواژه