30 شهریور 1403

  • 1402/11/09
  • - تعداد بازدید: 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید

کشف بیش از ۲۱۹۰ قلم کالای سلامت محور قاچاق و غیر مجاز در اقلید

در بازدید سرزده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور و غیرمجاز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی در شهر اقلید، بیش از ۲۱۹۰ قلم کالاهای غیر مجاز و قاچاق کشف شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق جمع آوری شده بیش از ۱۳۰ میلیون تومان برآورد شده است؛ گفت: در بازرسی مشترک و سرزده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون غذا و دارو، بهداشت محیط، حراست و کارشناس امور حقوقی شبکه بهداشت و درمان اقلید فعالیت عطاریها و صنوف آرایشی و بهداشتی این شهرستان پایش و بررسی شد.

دکتر«سعید حاجی پور» با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور مانند داروها، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم، از اهمیت خاصی برخوردار است؛ افزود: با توجه به اینکه مبدا تولید این فرآورده های قاچاق مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر روند تولید و ترکیبات استفاده شده در این محصولات، وجود ندارد توزیع و مصرف آن ممنوع می باشد.

او با اشاره به اینکه بیشترین آمار تخلفات در  عطاریها و مواد آرایشی و بهداشتی است گفتبرخی از عطاریها اقدام به فروش  داروهای دست ساز  و تقلبی و حتی قرصهای روان گردان  میکنند که با آنها بطور جدی برخورد میشود.

دکتر حاجی پور اضافه کرد: مصرف کنندگان داروها و مواد آرایشی، بهداشتی در زمان خرید کالاهای سلامت محور از مراکز مجاز و معتبر، حتما باید کد ۱۶ رقمی پوشیده شده بر روی برچسب اصالت کالا را با شماره تماس ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام بگیرند تا با اطمینان از اصالت کالا آن را استفاده نمایند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93877
کلیدواژه